Türkiye’de Coğrafi İşaretler ve İhracat Pazarlaması Açısından Değerlendirilmesi (Evaluation of Geographical Indications and Export Marketing in terms of Turkey)
Dr. Öğr.Üyesi Güzide Öncü Eroğlu PEKTAŞ
Dr. Cengiz KAHRAMAN
Prof.Dr. Güler ALKAN
Türkiye gibi zengin doğal ve beşeri özelliklere sahip olan bir ülkenin toplam üretiminde yer alan ve ticari değer taşıyan ürünlerin dünya pazarlarına çoklu ve sürdürülebilir bir şekilde ihracı bir anlamda ürünün marka değeri ile yakından ilişkilidir. Bilindiği gibi marka değeri taşıyan ürünlerin dünya pazarlarındaki önemi ve değeri oldukça fazladır. Birçok dünya markasına bakıldığında ürettikleri ürünlerdeki coğrafi işaret potansiyeli taşıyan ürünleri veya bölgesel ürün değerlerini ön plana çıkararak bunları başarılı bir pazarlama stratejisi olarak kullandıkları görülmektedir. Ülkemizde görülen en önemli eksikliklerden biri özellikle ihracat pazarlamasındaki marka stratejilerinin yetersiz olmasıdır. Bu eksikliğin giderilmesi ancak ürünlerimizdeki markalaşma sürecinin iyi sistematize edilmesi ve tanıtım faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi ile mümkün olabilecektir. Öncelikle bölgelerimizin coğrafi özelliklerine uygun kaliteli ürünlerin üretilmesi için belli bir standardın oluşturulması ve bu uygulamaların devletçe desteklenmesi elzemdir. Bu uygulama, belirli bir kültürü de beraberinde getirecek ve coğrafi işaret taşıyan ürünlerin markalaşmasın da çok önemli katkı sağlayarak onların uluslar arası pazardaki konumunu güçlendirecektir.
Kaynak: Link